Inloggen

Veelgestelde vragen

 

Wat is een huurderspanel?

We willen graag dat onze huurders zich betrokken voelen. We merken ook dat huurders het fijn vinden om mee te praten over plannen van de Alliantie. Overleg met onze huurders vinden wij belangrijk. Daarom hebben we een huurderspanel: een paar keer per jaar vragen we aan huurders wat ze vinden van verschillende onderwerpen. Bijvoorbeeld hun mening over Mijn Alliantie, of een welkomstpakket voor nieuwe bewoners. Huurders vinden het vaak leuk om mee te praten, via een digitale enquête of een (kleine) bijeenkomst op ons kantoor. Voor ons levert het huurderspanel belangrijke informatie op! Deelname aan het huurderspanel is vrijblijvend. Je bepaalt zelf of en wanneer je meedoet aan een onderzoek.

 

Hoe zit het met mijn privacy?

We respecteren je privacy. Je gegevens (zoals je e-mailadres) worden alleen gebruikt om je uit te nodigen voor een onderzoek. We geven je gegevens wij niet aan derden en gebruiken ze ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die je geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Lees meer in het privacystatement.

 

Kan iedereen lid worden van het Huurderspanel de Alliantie?

Alleen huurders van de Alliantie kunnen lid worden van het Huurderspanel de Alliantie.

 

Ik heb me ingeschreven. Hoe gaat het nu verder?

Direct nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail met een inloglink. Hier kan je inloggen met je e-mailadres en het wachtwoord je zelf hebt opgegeven.

 

Ik heb me ingeschreven voor het Huurderspanel de Alliantie, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?

Er is een aantal mogelijke oorzaken:

  1. Je valt niet in de doelgroep. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld regio of leeftijd).
  2. Niet al je gegevens zijn ingevuld. Als je je profiel volledig invult, heb je een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat deelnemers aan bepaalde kenmerken moeten voldoen voor een onderzoek.
  3. Je e-mailadres klopt niet. Controleer je e-mailadres op je profielpagina, en pas je gegevens aan als dat nodig is.
  4. Onze e-mails worden tegengehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres dat eindigt met 'de-alliantie.nl'. Zorg ervoor dat dit e-mailadres als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail opgenomen is.

 

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?

Je hebt geen speciale software nodig. Het enige wat je nodig hebt is toegang tot internet, en een e-mailadres zodat we je kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

 

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?

We sturen je per e-mail een uitnodiging om mee te doen aan een onderzoek. Hierin staat een link naar het onderzoek waarmee je automatisch toegang hebt tot de vragenlijst.

 

Moet ik een onderzoek meteen invullen?

Nee, je kan de vragenlijst invullen op een tijdstip dat jou uitkomt. Let wel op dat je het invult voor de einddatum. Dit is voor elk onderzoek anders; van enkele dagen tot een paar weken.

 

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?

De lengte van de vragenlijst is per onderzoek anders. Wij proberen de vragenlijst altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld duren de vragenlijsten zo'n 5 tot 10 minuten.

 

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?

Leden van het huurderspanel ontvangen een aantal keer per jaar een uitnodiging voor een online vragenlijst. Hoe vaak we je uitnodigen hangt onder andere af van je profiel. We nodigen je alleen uit voor onderzoeken waaraan je kan meedoen, op basis van je persoonlijke situatie. 

 

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?

Nee, deelname is niet verplicht. Als je een keer geen tijd of zin hebt om een enquête in te vullen, hoeft je niet mee te doen.

 

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?

We gebruiken de resultaten van het onderzoek om onze informatie en diensten beter te laten aansluiten op onze huurders.

 

De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?

Als de link naar de vragenlijst niet werkt, kopieer dan de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van je internetbrowser. Als het nog steeds niet lukt, neem dan contact met ons op.

 

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Via de inlogpagina kun je jouw wachtwoord veranderen. Als je op 'Wachtwoord vergeten' klikt en je e-mailadres invult, krijg je binnen enkele minuten een activatieklink toegestuurd. 

 

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?

Je kan je e-mailadres aanpassen op je eigen profielpagina.

 

Ik wil me uitschrijven uit het Huurderspanel de Alliantie, wat moet ik doen?

Je kan je uitschrijven als je ingelogd bent, via uitschrijven. Na uitschrijving benaderen we je niet meer voor onderzoeken.

 

Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?

Andere vragen kan je stellen via onze contactpagina. Binnen twee werkdagen ontvang je een antwoord.

 

Waarom heeft de Alliantie een nieuwe huisstijl/look?

Steeds meer van ons contact gaat digitaal. Dat heeft veel voordelen voor onze huurders en onszelf: het is snel, duurzaam en makkelijk.

Onze nieuwe huisstijl is veel beter te gebruiken voor onze digitale communicatie (website, app, huurderspanel etc.) dan de vorige. We kunnen nu zorgen dat alles écht bij elkaar hoort.

Zo zijn we herkenbaar en betrouwbaar voor onze huurders en daarmee klaar voor de toekomst.